Tuesday, March 1, 2011

Pink Cloud

En molnig dag med kyla stod på schemat och jag hittade till tågbanan och även till Beas tillhåll utan att behöva yra runt. Ungefär en kvart tar det att ta mig till praktiken från bostaden. Det blev fortsättning av projektet som kommer ta en lång tid att göra, så nu har vi gjort en bunt mallar och imorgon blir det att göra små experiment som att doppa papper i te och fortsätta bygga på med papper.
     Känslan av att sitta och pyssla med massa smått men även stora saker kryper i huvudet och där sitter man med saxen i högsta hugg och det tar aldrig slut. Men mycket har jag lärt mig iallefall, som att man kan göra mer än flygplan och teckningar av papper.
     Imorgon blir vi praktikanter själva för Bea har åkt iväg och på torsdag är vi lediga så då tänkte jag passa på att orientera mig i staden. Det kom även en ny praktikant idag vid namn Lisa som läser på konstfack här i Stockholm, så det betyder mer arbetskraft! Nu är vi ett gäng ungdomar som har fullt upp och behöver knappast sitta och undra vad man ska hålla hus.

Praktikplatsen utanför

Efter att vi låst dörren

Biostolar precis när man kommer innanför dörren,
med stambyte och damm så har vi papper på hela det svartmålade golvet som skydd.

En liten del av alla de magasin som jag fann i ett av rummen.

Kanin!

No comments: