Wednesday, March 23, 2011

The Eletric

Fick svar om att min vita mössa kommer på torsdag! Jag längtar att få den där tårtkartongen där min studentmössa kommer att ligga i en svart liten påse. Roligt att man har en sådan längtan för något man kommer att bära en dag, men det är ju ändå ett speciellt tillfälle.

Idag satte vi igång med hantverk E kursen inom sömnad då vi kommer sy våra egna studentklänningar. Så det blir till att göra mig en moodboard, mönster och sedan sätta igång. Min klänning kommer att vara antingen i 3 färger eller i 2. Champagne, White and Old pink. Vet ej om jag kommer ha rosa i den eller inte, beroende på hur mycket tyg som jag äger.
Materialet kommer att vara lycra som man använder till badkläder, det är så spännande att göra något annorlunda och dessutom slipper jag bekymra mig över att det skall spillas champagne då det torkar snabbt.
Kan knappt vänta tills studenten!

No comments: