Thursday, March 10, 2011

Artie

Här uppe i Stockholm börjar jag 9 på morgonen och slutar 18.00. All tid går till att arbeta och det finns mycket att göra så man går aldrig rastlös. Idag kom äntligen alla plagg som Loreen har lånat utav Bea, för tidigt imorgon blir det till att skicka iväg några utav dem till Washington för utställning. Det blev till att fortsätta med projektet men imorgon blir det lite omväxling då vi ska jobba med något annat spännande.

Nu på Söndag blev jag bjuden på lunch hemma hos Maj med Kerstin och Evert, (släktingar på pappas sida) så det blir en fullpackad helg.
På praktiken planerade vi att ha en filmkväll på tisdag efter praktiken med film och gott, så det längtar vi till!

Tiden går så fort att jag inte hinner med men jag har äntligen kommit på hur min studentklänning ska se ut och vara gjord av....nej inte papper....men lycra! Fick sådana underbara idéer på vad man kan göra utav lycra, att man kan klippa remsor och fläta och en massa annat gott, så nu har jag börjat skissa upp klänningen! Tänkte besöka tygaffärer här uppe i Stockholm på lördag, fick tips av Bea och praktikanterna på var man kan finna lycra och annat fint.


Te eller kaffe är det man dricker mest på praktiken.
Sylt och skorpor blev fikat idag.

Fick kartonger och klädhängare med kläder som Loreen har lånat.



No comments: