Wednesday, March 16, 2011

Seven Letters

Jag köpte med mig en massa tyg idag från Röda Tråden som hade lite blandat för underkläder, badkläder, korsetter m.m. Det får bli ett spännande projekt framför mig att se hur jag ska göra med färgerna jag har valt, alla färger är fina men eftersom det ska passa student får det bli ljusare färger. Jag slutade vid halv 4 för att ta tunnelbanan mot butiken innan de stängde vid 17.00.

Vid lunchtid dukade vi alla upp vår mat och åt med snabba händer och rätt som det var hade Hanna med sig choklad/ chili sorbéglass som man bjöds på. Vi satt på varsin stol med glassen rätt upp i handen medans vi tittade på Donnie Darko, en mystiskt film, men bra. Sedan var det dags att återgå till flygplansvikandet och skära ut rätt storlekar. Vi har en handbok där det står hur man viker flygplanen i olika storlekar osv.

När jag kom hem började en modevisning som jag arrangerade när jag testade en massa kläder som Malin har haft för länge sedan, när hon varit i Thailand och lite överallt. En stor kartong av kläder som vi röjde i. Malin fick vara Jury och rösta på bästa outfit och jag tror grannarna tjuvkikade lite smått när man kom ut i allt från jogging outfit till Grease pyjamasparty och till plocka hallon i skogen outfit, eller karate outfit som även fick högsta betyg.

Och nu var det bara 2 dagar kvar, och imorgon packar man ihop det mesta. Väldigt sorgligt att tiden har gått så snabbt, redan tre veckor snart! 
Bea har många fina prylar, allt ifrån Bingohjul till händer.
 


No comments: