Monday, March 7, 2011

Antenna

Godkväll måndagsbarn.
Idag blev det en heldag med pilligt och smått, och även en föreläsning på beckmans designhögskola kvällskurs fick jag följa med på som slutade vid 9.
Det börja med en del ändringar på projektet som börjar ta sin form, iallefall prototypen. Sedan gjorde jag en räka av en kvadrat och runt halv 5 åkte jag, Hanna och Bea till Beckmans som ligger vid östermalmstorg, ungefär en 5 minuter lång promenad därifrån. Så hyfsat nära. Därefter tog jag tåget med Bea hem och fick en egen liten öga-mot-öga pratstund.

Eleverna som läser kvällskurs på Beckmans är 24+ och nära 80% söker vidare till dagstid som är 3 år lång. Kvällskurs betalar man sig in på och då får man även betala allt material själv, vilket man även gör om man går på heltid i 3 år. Vi hade en diskussion med eleverna om detta och jämförde med konstfack, där man får nästan allt material man behöver utan att behöva dra fram plånboken. Jag hörde även med Bea om vad man bör läsa innan man söker till Beckmans eller liknande skolor, Bild & Form stod överst på listan, sen kan man läsa allt från arkitektur till textilekonom. Man får helt enkelt fylla sin lista efter magkänsla.

Godnatt världen!
Här håller jag i min räka.


Räkan.

No comments: