Thursday, March 3, 2011

Moonchild

Det blev en heldag på stan då jag först började vid medborgarplatsen och vandrade runt mot Beyond Retro, en vintage/ second hand butik med kläder från Amerika. Därefter vandrade jag iväg till Hornsgatan där jag vandrade till slutet. Fick trötta ben och stannade till på en annan butik som heter ROST som har en massa vintagekläder/second hand, och gud vad man måste riva i sakerna om man vill hitta något men det gör man garanterat. Mannen som ägde stället var väldigt pratglad och trevlig, han tyckte att om det nu ska vara second hand så ska man riva och leta så man hittar något fint.
Därefter tog jag tunnelbanan in mot gamla stan för att vandra runt och besökte även "plattan" vid T-centralen.

Mycket fint namn

Beyond Retro, vintage kläder för både pojke/flicka, kläderna kommer ifrån Amerika och priserna är på gränsen, men om man vill ha något fint får man pröjsa. Ligger på Åsögatan 144 & Drottninggatan 77och är STORT


Emmaus och Emmaus Vintage, Peter Myndes Backe 8. Ligger vid Slussen.

Emmaus

Less is more, en liten butik på Hornsgatan 180, för dyr för min smak och inte så märkvärdig.

Gamla stan

Gamla Stan



Plattan vid T-centralen

Stadsteatern

No comments: