Tuesday, March 15, 2011

VCR

Idag fick vi börja på en flygplanstopp i en annan färgskala. En sådan som Loreen bar på efterfesten efter melodifestivalen. Det blev inget filmmys idag med allihopa utan det blir imorgon vid lunch då vi ska mata oss med mat, se film och bli bjudna på glass. Idag införskaffade Bea sig en väldigt snygg kaffemaskin, en sådan lyxig en, fast hon själv aldrig dricker kaffe utan föredrar te. Maskinen är en bekväm pryl att ha ifall man har fullt upp med gäster, möten och kaffet tar slut ,så trycker man bara på en knapp och vips så får kan man få hur många olika smaker som helst och skummad mjölk till. Verkligen underbart! Hade själv kunnat ha en sådan om jag hade pengar.

Så vid tretiden då vi skulle ha fika och efter en massa ärenden vi sprungit idag kom Billy med kaffemaskinen och vi var ivriga att testa den, så det blev till att installera den och sedan smaka på fint kaffe. Där satt Jag, Bea, Billy, Anna och Hanna och sörplade i oss kaffe med förundrande miner, och gott var det!

Efter praktiken blev vi tipsade om en butik vid söder som har mycket mat, sylt, te och fina förpackningar, så jag stack dit efter praktiken och inhandlade mig sylt och te som jag ska bjuda familjen på när jag kommer hem.
Imorgon blir det till att fortsätta med flygplanstoppen och även inhandla tyg! På torsdag kommer tidningen Recidence för plåtning och vi kommer göra en makeover på rummet och Bea inhlande även ett gäng härliga blommor som invigde rummet.

Jag, Billy och Anna packar upp kaffemaskinen

Så här fin blev den efter att vi var så gott som klara

Blomma

Spisen blev pyntad av blommor!

No comments: