Wednesday, March 2, 2011

Like a Sunset

Började dagen med att ta mig till stadsbiblioteket med buss 515 mot Odenplan där jag skulle möte upp Billy, en utav praktikanterna, för att låna böcker med mönster. Tapetmönster, textilmönster etc. Jag antog att vi skulle träffas vid 9 som är tiden då vi börjar vanligtvis, men eftersom Bea inte var tillgänglig idag så blev det till att vandra runt i kvarteret en timme innan Billy kom. Lite kyligt idag men solen var på besök hela dagen, med en enda plusgrad kunde jag inte hålla mig mer än glad.
     Med en hög av tjocka böcker tog vi bussen mot praktiken och där satte vi genast igång med projektet med de andra töserna Therese och Anna. Lisa som kom igår slutade idag, eftersom hon fick ett jobb. "Konstfacksbrudar" sa en viss person som svar, på att dem är väldigt seriösa i ting, kanske en gnutta mer seriösa än andra. 
     En mumsig fika som jag och de andra skramlade ihop var huvudpunkten idag, Bea lovade oss en rejäl fika på fredag eftersom skafferiet är rensat efter godsakerna och när jag kom i måndags bestod fikan av en massa goda saker men tydligen har dem ett fullproppat bord av kakor,choklad, skorpor,sylt,te,kaffe,nötter med mera. Och Bea är verkligen en person som älskar te som är så gott att dricka! 
Så nu har jag druckit och smakat te i mängder dessa tre dagar! Finns en massa olika sorter som man får välja på.

Stadsbiblioteket

Böckerna vi lånade

Therese äter vegetarisk Sushi till lunch.

Vår goda fika som blev rabarberpaj!

Min del!

Konst


Vi hade en skål med kallt te i som vi skulle behålla men för att Bea ska förstå varför det luktar te i hela rummet fixade Billy en skylt åt skålen.

En del.

No comments: