Saturday, March 12, 2011

West End Blues

Retromässan började vid 11.00 och jag stod i en hysteriskt lång kö för att komma in. Fick vänta drygt en halvtimme med solen i nacken. Underbart att solen har stått högt upp fram tills nu. Det var 5 grader varmt och lite till skulle jag kunna påpeka med en fin blå himmel. Vårkänslan kröp fram!

Efter att ha gått runt på mässan och inte hittat något speciellt jag ville ha för jag kände igen så mycket så jag tyckte det var lite roligt att kunna räkna hur mycket man kände igen från hemma. Kändes nästan lika bra att gå omkring hemma men lite kul var det att se vad Stockholm har och erbjuda eftersom det var utställare härifrån som har sina antikbutiker och sådär.

Väl ute ifrån mässan gick jag med solen i ögonen och tog mig till söder om Stockholm där jag vandrade runt i en massa butiker, köpte mig vinylskivor och en tidning. Vidare tog jag mig till t-centralen för att sätta mig på en trappa i solen och lyssna på indianmusik. Dem finner man ju lite överallt men det är fint och sitta i solen med kaffe i handen. Därefter tog min kreativa instinkt slut och jag orkade inte riktigt vandra omkring mer så det slutade med att ta tågbanan hem och ha en sista lördagskväll i storstaden.

Den hysteriska kön in till Retromässan slutade inte efter bron utan vid huset längst bort.
Konst av Sture Johannesson 

Det var keramik överallt

Drottninggatan

NK:s skyltning bestod av skyltdockor i material som papper, ballonger, pärlor, tidningar m.m

Fjärilar klippta i papper


Hjärtan klippa ut något papper/silkespapper



Pärlor




No comments: