Sunday, March 6, 2011

Campus

Imorgon bär det åter av till praktiken och det är ju nästan lite sjukt att tiden drar iväg så fort. Till våren vill jag bara säga komsi komsi för här uppe är det sådär kyligt så man varken vet om man ska ha kängor eller lite tunnare skor på.

Jag har faktiskt varit på promenad i stan med Karolina som är min kusins kusin. Vi träffades vid Åhléns på Drottningatan där vi vandrade mot söder till Skånegatan och gick in i butik efter butik, och i närheten stannade vi till på ett café som heter String som var jättemysigt. Gillade verkligen att dem hade olika modeller av stolar och att man kunde sitta vid fönstret på en upphöjd planyta, men tyvärr var dem platserna fulla. Det var väldigt gott med kaffe! Och om vi båda har passande tidsschema kommer vi nog träffas snart igen, hoppas jag! Det var ju synd att jag jobbar till kvällen och Karolin jobbar kväll men vi kommer säkert lösa det på något sätt.

Jag handlade mig en tröja och ett par solglasögon på Weekday. Hela Weekdays källare består av reavaror, eller billigare föredettingar av kläder. Sedan träffade vi hennes kompis som precis blivit moster. På götgatan 31 finns en jätterolig tidningsbutik som har väldigt fina magasin och som man själv vill äga. Men det drar lite i plånboken eftersom det inte är billigt med tidningar. Och nu befinner jag mig på plats för att ha lite mera helg innan den tar slut.
Au revoir!
Solglasögonen jag handlade

Åhléns

Hallonbergen

Lite konst

No comments: