Wednesday, October 20, 2010

Rakt in i väggen

Medans Jossan och Matilda har snurrat runt i staden och gått i fantastiska butiker som Chanel och Jimmy Choo har jag och Lousie jobbat & fixat inför vernisagen imorgon. Jag har fått gå ärende rakt in i väggen med alla läderbälten, det var Anikas beskrivning för att få oss att hitta rätt. Anika följde mig & Louise en bit och gestikulerade för oss nerför en långsmal gata där hon berättade att vi skulle gå rakt in i väggen där stället ligger som gör hålen till skärpen.

Jag fick gå flera ärende tillbaks till väggen senare på eftermiddagen,
så nu tror jag mina muskler växer ganska fort så mycket som jag motinerar här, men det försvinner ganska fort när jag kommer till lägenheten där man hittar mitt godis.
Har även fått sy byxor men även banderoller med Åsa som ska sättas upp utanför Anikas butik till imorgon.
Jag vet inte vem konstnären är som ska ställa ut, eller om det är ännu en konstnär till  men jag fick höra att han ska vara ganska känd. Ska ta med kameran imorgon så det blir lite bilder.
Nu tänkte jag kolla mitt urval av kläder jag kan ha på mig imorgon. Sedan är det dags för mig att sova...
Idag blir det tidigt för jag är helt död efter allt jobb jag gjort och imorgon blir det verkligen en heldag att jobba. Det ska verkligen bli kul,

"I love my work!"
Väl hemma lagade jag en jättegod pasta med cabonara. Mästerkocken av något slag blir jag av att bo här.

Nu tittar jag på när Jossan gör sina kvälls sit-ups och övningar. Man kan önska att man var lika duktig med träningen men jag tycker det räcker med trappstegen här i Paris, det är 105 trappsteg upp till vår lägenhet och när man tar metron finner man minst 50 trappsteg ner och upp på alla hållplatser. Känner det i vaderna och dessutom står jag flera timmar i sträck när jag arbetar.
Ha det bäst!

No comments: