Saturday, October 23, 2010

Flyttning pågår

Lördag idag och det innebär att jag har officiellt flyttat ut från sovrummet ut till vardagsrummet. Nu ska jag sova på bäddsoffan!

Igår var en av mina bästa dagar i mitt liv. Jag var hos Anika till kvart över sex och har fått gå ärende, sytt och hjälpt till att sy toill till en ny skinnjacka. Det var superkul och jag fick även med mig lite tyg och ett jättehäftigt linne gjort av Anikalena. Efter praktiken åkte jag och Lousie hemåt men stanna till och inhandla toapapper. Därefter åt vi och sedan bar det av mot stan för att sätta oss på en bar och dricka vin. Det var vår första kväll ute alla 4 tillsammans och det var mysigt. Efter ett glas vin gick vi vidare och tog metron mot Voltarie där vi stanna till på en snygg bar med dyra priser. Jag fick betala dyra pengar för att köpa mig en milkshake Oreo, 8 euro kosta den! För att alla skulle vara glada och nöjda!

Innan vi stack fick jag reda på att bartendern "gillade mig" och det var så roligt så vi alla tjejer skratta ihjäl oss när vi skulle dra, för när Lousie skulle betala med sitt kreditkort gick hon fram med kortet till bartendern som skulle dra kortet och då pekade han på mig och sa att han tyckte om mig. Fransmän säger nästan vadsomhelst utan problem men man vet aldrig om de menar det eller om de skojar.
Han fick några cent till dricks, sen tyckte jag det räckte för att min milkshake var så dyr. Påväg hem skratta vi hela vägen och hade roligt.

När vi var hemma igen kände jag och Matilda för att sätta oss på baren runt vår hörna där vi har blivit stamkunder, vi tog varsin glass och en kopp kaffe. Ägarna känner igen oss och tack vare att Matilda har glömt sin kamera där i torsdags och återfick den av de snälla ägarna som hade förvarat den väl. Vi åt vår glass och drack vårt kaffe sen ville bartendern bjuda oss på en shot. De bjöd oss på varsin flamberad Kisscool som var en shot som de satte eld på. Jättehäftigt! Vi kände oss trötta och tackade innan vi gav oss upp till lägenheten där vi fick sova vår sista natt i dubbelsängen.

Idag blir det andra bullar, jag ska på loppis 5 minuter härifrån lägenheten och se om jag kan fynda något roligt. Sen tänkte jag åka till Anvers där det finns tyger på hela 5 våningar och runt omkring i området.
Jossans syster har anlänt till Paris idag och ska komma hem till oss på middag ikväll. Så då blir det en rejäl middag!

No comments: