Wednesday, October 27, 2010

Paris By Night

Hej alla!
Idag har jag besökt Eiffeltornet!
Direkt efter praktiken åkte jag för att stå i en kö i en timme för att åka upp hela vägen. Det var fantastiskt och se hela Paris under kvällen med alla lysen. Mitt leende är lika brett som hela staden, och allt är kanon här i Paris. Jag trivs jättebra och alla runtomkring är så snälla och glada.
Medans jag var i Eiffeltornet shoppade Matilda på H&M sedan träffades vi för att äta hamburgare. Imorgon åker hennes mamma till Paris så då får vi ännu ett besök.

Imorgon halv tio på morgonen ska jag och Lousie följa med Matilda och Jossan till deras praktik hos Maria Fors för att fotograferas. Vi ska bli fotograferade i hennes kläder och bli bjudna på både frukost och lunch. Det ska bli spännande att få träffa henne också! Jag ser fram emot imorgon!
Snart närmar det sig slutet på praktiken och hela nästa vecka har jag tänkt utforska Paris,
Jag ska åka till Louvren på måndag och sedan vill jag tillbaks till Sacre Coure för att se det i dagsljuset och jag ska även besöka en del museum, för Mona lisa vill jag allt se!

Här har vi mig påväg mot Eiffeltornet

La Eiffel!

Utsikten över Paris!

Fotbollsplanen

La Statue


Triumfbågen från högsta plan



No comments: