Wednesday, October 20, 2010

En tripp till Montmatre

Hejsvej!
Idag skapade jag bälten på praktiken. Dem blev berömda och tjusiga. Väl hemma skapade jag micromat a lá lasagne. Mmm.. Sen kände jag och Matilda för att ta en tripp mot Sacre Coeur/ Montmatre där vårat metrokort funkade för att åka upp på kullen. Men trappor finns såklart.
Det var jättemysigt och fullt med caféer och själva kyrkan var enorm, synd bara att dem stoppat in automater i kyrkan där man kan betala för att få ett souvernimynt på stället. Tycker inte om för mycket turistprylar, det blir inte riktigt samma sak att komma dit och se en massa turistprylar överallt, menmen där var vi! Och utsikten var verkligen ett fint minne jag kommer spara!
Kvällsutsikten över Paris. Något ni måste se om ni inte varit där än.
Sedan gick vi runt i kvarteren och gick sakta men säkert nerför kullen och tog tåget hemåt igen.
Vi satte oss på ett café nära lägenheten där jag drack choklad och Matilda sin första cola.
När vi kom hem sov de andra flickorna så sött så nu är det dags att sova.









2 comments:

Hedvig! said...

Åh det är verkligen awesome utsickt därifrån! Ni MÅSTE gå dit på dagen också (om ni inte redan gjort det), för längre bort finns där restauranger och så maaaassor med konstnärer. Så himla mysigt! Lova!

vicci said...

I PROMISE YOU!