Monday, October 11, 2010

Från kylan in i Värmen

Första dagen på praktiken börja med att jag steg upp 8 imorse och bredde en smörgås och drack oboy!
Lousie hade duschat och satt med mig och Jossan vid matbordet. Lite pirrigt var det när jag insåg att vi ska till vår praktik!
Sen tog vi tåget vid 9 tiden mot Anikalenas tillhåll. Vi hitta rätt inom 5 minuter efter vi stigit av tåget.
Skönt var det och vi fick en halvtimme på oss att gå runt kvarteret så vi hamna på en gata med endast butiker för män där de säljer kostymer, slipsar och skor.

Vi började tio och träffade en ung praktikant som heter Åsa. Hon kommer från Finland men talar svenska och var verkligen super! Anikalena kommer vi få träffa imrogon. När dagen gått och vi ätit våra baguetter på lunchen gick tiden rätt långsamt men så var det dags att bege sig hem vid 18.00.

Jag och Lousie kom hem och vänta på de två andra töserna för att inhandla mer mat.
Och nu sitter jag här och ska precis laga mig en middag med pasta och kyckling.
Au Revoir!

Gatan som Anikalena har sin butik på




Butiken utanför



Ingången


I butiken

I butiken

Lousie med sin första baguette i Frankrike

Jag med min första baguette i Frankrike

No comments: