Tuesday, December 3, 2013

Comfort is not fashion?

TÄNKTE DELA MED MIG AV ÄNNU ETT LITET MODEINLÄGG.
Och då tänker jag mer på vad är egentligen mode?
Är det komfort vi uppnår?
Nej, skulle inte tro det själv, om jag ska vara uppriktig.
Här söker vi bara efter att få sätta oss på spetsen av den spetsigaste topp alla vill uppnå. Eller?
I denna video där modellerna går i värdelösa skor, "high heels" som jag antar inte tillhör showen. Att modellerna ska vricka fötterna och ramla av catwalken.

Ändå försöker modellerna att återigen vricka vidare och försöka komma hela vägen tillbaka. Varför?
Varför inte bara ta av dem och gå med de enda fötterna som människan kommer ha under sitt liv?

Om jag vill vara fin, ska jag då lida pin?
Rättare,
Om jag vill vara fin, ska jag väl kunna vandra med Lanvin (designer).
Au Revoir.

No comments: