Monday, November 14, 2011

Sucker Punch

Hej älskade läsare.
Kylan är här och jag har spenderat min måndag med att välkomna min bettskena som jag har hämtat ifrån tandläkaren idag. Den är av plast och den är inte alls bekväm efter en timme prövotid. Jag ska använda den på nätterna och när jag pluggar. Det är då jag biter ihop käkarna för hårt eller hur det nu är. Och konsekvenserna blir att varje gång jag tuggar mat i munnen eller öppnar käken för mycket låter jag som en häst som galopperar. Så bettskenans uppdrag blir till att lösa detta genom att minska ljudet jag får och även så att överbettet och underbettet inte trycks ihop så hårt som det gör när jag inte tänker på det. Får börja med en timme nu och imorgon blir det lite längre. Den är obekväm och det känns som att tänderna ska trilla ut.

Men jag har tänkt på det nu de senaste 2 veckorna från senast jag var hos tandläkaren och kommer på mig då och då med att jag sätter ihop bettet ganska hårt. Lite som att när man dagdrömmer och kommer i andra tankar så kommer man på sig själv med att göra konstiga saker som man inte riktigt vet varför man gör så. Det har faktiskt hänt mig flera olika saker. Ett ex. är att jag efter frukosten har brett mig mackor och plockar in smöret till kylen och ska sätta smörkniven i disken men står helt plötsligt och ska slänga kniven i soptunnan. Varför vet jag inte.
En annan sak är väl när jag har tittat på tv någon gång och när jag väl lämnar TV:n avstängd för att gå till ett annat rum håller jag kvar fjärrkontrollen i handen. Som för att ställa den någonstans eller inbillar mig att jag faktiskt lämnade den vid TV:n. Har det hänt er också?


Ni som faktiskt inte vet eller vet vad en bettskena är men inte vet hur en sådan ser ut i dagens samhälle, här får ni en bild på min lilla mojäng:
(den hade lätt passat in i alien vs predators filmerna)

No comments: