Thursday, November 17, 2011

Hysteria

Jag tog mig till Gustav Adolfs Torg imorse för att av nyfikenhet se hur det går för H&M+ Versace. Tyvärr kom jag lite sent och folket hade redan släppts in. Det jag inte visste hade jag missat totalt. Kollektionen befann sig i ett hörn på andra våningen i köpcentret Hansa. Åkte rulltrappan upp och där såg man folkmassan i en lång kö. Det var då jag märkte att alla hade armband i olika färger på sig. Som armband till karuseller på tivoli. Jag frågade personalen var man fick tag på dessa och tydligen var det 2 tjejer någonstans som delade ut dem. När jag äntligen hade funnit tjejerna och fått mitt armband som var rosa så var det bara att kolla av schemat för när jag fick lov att bli insläppt i det lilla hörnet  för att få lov att känna och prova kollektionen.

När jag kom dit var det dubbelt så mycket kläder och smycken. Men jag var långt nere på tidsschemat innan jag ens skulle få komma fram. Skinnklänningen gick åt i alla storlekarna sedan inom en timme var nästan alla godbitar borta med någon få storlek kvar. Många unga tjejer men även en hel del tanter som trängs och bredde ut sina axlar för att få det de önskar. Jag var ute efter ett halsband som gick åt och en halvtimme innan min tur var det borta för länge sen.

Men tanken fanns att jag ändå skulle klämma lite på klänningarna och se de dyra priserna. Och där fanns ett halsband kvar som hade återlämnats och samtidigt såg jag en klasskamrat inne i  rutan. Jag sa till henne att ta det till mig och turen drog med sig.
Så här är mitt köp som jag inte kunde låta bli:

No comments: