Tuesday, November 8, 2011

Nasty Gal

Så var tydligen kvällskursen inställd ikväll. Då vi även skulle haft kroki, som egentligen var den enda anledningen till att jag valde kursen i skissen ett kreativt verktyg. Kan det vara oturen som drar med mig, eller är det bara den jäkla förkylningen som tar över här i Malmö? Det var pga sjukdom och det kan man inte mer än säga att det är otur.

Jag skrev tidigare att jag väntade på ett samtal i fredags som jag aldrig fick utan det var igår min mobils ringsignal surrade ut ur högtalarna och det var ett jobberbjudande jag blev tilldelat. Ett extrajobb på Telia. Det är en timanställning och det betyder isåfall att man måste jobba 30h i månaden så jag har räknat ut att det är ungefär 8h i veckan, vilket jag känner att jag kommer klara av.
Så nu gäller det väl att hålla sig kvar på banan och så kanske man slipper ta några lån alls.

Igår åkte jag buss in till stan för att sätta mig på Coffee Point på möllan med Lena Q. Det blev en träff på 2 timmar och samtal kring modevärlden. Kan faktiskt rekommendera stället eftersom det är god chai latte. Nästan bättre än Espresso House. Fast det beror alltid på vem baristan är och hur mycket person kan sitt jobb.

Au Revoir!

No comments: