Thursday, August 25, 2016

I follow rivers

Bilden är nu ett år gammalt. 
Detta året som gått,
har varit kul, givande och ledsamt.
Jag har träffat människor som är underbara.
Jag har fått läsa ett år på min utbildning.
Skaffat nytt jobb, ny lägenhet och nya erfarenheter.
Jag är enormt tacksam för er som finns där för mig.
Även om det kommer stenskott eller andra hinder ska jag aldrig ge de mer energi än som tillåts.
Jag siktar på att bli något stort.
En vacker dag.


INTE KUNDE JAG HA GISSAT ATT BÖRJAN PÅ ANDRA ÅRET ÄR NÄSTAN SOM KÄNSLAN AV HUR MITT LIV SÅG UT FÖR 4 ÅR SEDAN. Innan jag blev sjuk. Jag är glad igen. Även om jag blir ledsen så är jag ändå stolt över mig själv. Jag vill nå mina drömmar och tar det i min fart. Idag var det slutpresentation av företagsideerna för sommarkursen. Och nu nästa vecka starta andra året på min utbildning. Inte nog med det, ska jag även börja på ett nytt jobb, ett kliv in i butiksverksamheten. Hur kul. Mest glad är ju jag. Men det kommer även lätta mitt tryck på tidbrist. Med hunden och studierna så blir det en bättre kombination med ett jobb som kräver mindre timmar på dygnet.
Bilden ni ser har min vän Diana tagit när hon var på besök i lilla Borås första gången. Nu är hon på andra sidan jordklotet i Australien och lever kängurufantast...nej men hon är så duktig och jag saknar henne. Hon ska bli en grym scenograf eller jobba med alla stora scener framöver.

Presentationen gick bra och jag fick även mina illustrationer som kom levererat idag mellan min tenta och presentation. Det var jättekul att så många ville ha något jag skapat utifrån min omgivning. 
Det blev mitt lilla pris. 

Au revoir


No comments: