Tuesday, August 23, 2016

Intro

Vaknade igår och skulle pluggat till tentan som är på torsdag. Det blev en helt annan vändning och fick åka till Göteborg med min vän till designer. Vi skulle hinna till en plåtning för en modetidning som heter The issue magazine. Det är en tidning som finns online på nätet. Vi fick träffa art director av tidningen och även hela teamet som då hade en plåtning med olika designers. Några från den skolan jag går på och även en designer som hade åkt hela vägen från Oslo.
Vi började plåta på stadsteatern men gick sedan vidare till museet. Vi kom runt 12 och var inte hemma igen i Borås förrän klockan 5.
Jag blev ju smått inspirerad och dammande av min kamera lite. Den har tyvärr bara stått i garderoben ett år utan anvädning.
Det blev trots allt lite mer plugg och sedan iväg på kvällen och fotografera lite.

Fick även svar på en jobbannons jag sökt. Och med ett öppet fönster ska jag börja jobba i butik i år.
Sakta tar jag mig vidare. Butiken ska öppna här i Borås och det ska bli ett väldigt roligt jobb att se fram emot. Att få lära sig kassasystemet är något jag eftersträvar. Och även att få ta allt jag lär mig i skolan med mig ut till "the place to be". För det är i praktiken man lär sig som bäst.

På söndag blir det att åka till Stockholm för att vara med på fashion week och inte nog med det, räknas dagarna ner för att få åka till Berlin.
Nu händer det verkligen en massa händelser samtidigt. Men det är ju som en karusell. Först åker vi upp och sen ner. För att åka upp igen.

Au revoir.

No comments: