Tuesday, August 2, 2016

Glass Animals

Nu på kvällen när jag vet att jag ska jobba dagen efter och stiga upp kl 05.00 för att hinna med att fixa mig, äta frukost och rasta hunden så känner jag mig väldigt ängslig. "Jag vill inte"-typen. Men när dagen blir eftermiddag och klockan blir 15.15 så känns det som att jag har vunnit på triss. Väldigt konstig känsla, men så är det för mig. Det är ett jobb jag tycker har fler fördelar än nackdelar och det är inget avancerat jobb heller. Men ändå så hör jag dagligen hur kollegor i min omgivning klagar på att det är jobbigt. Så då tänker jag - herreguuud. Vad människor är fruktansvärt lata och ängsliga. Haha så nu blir det lite som ett dilemma då jag själv känner mig också ängslig, fast bara på kvällen innan. När jag väl är på jobbet så tänker jag bara på massa siffror och etiketter. Och även att mina naglar bryts av allt slitage de får utstå av kartonger, plast och papper. Men denna känslan är som ett tillbehör som medföljer när man jobbar och då jobbet blir mer en vana.
Nog om det, ska ju trots allt stiga upp 05 imorgon igen. Så sov gott och tänk på hur det känns att vinna på triss varje dag man jobbar.  Iallefall känslan.
Au Revoir

No comments: