Thursday, June 13, 2013

TimeBomb (2)

HEJ BLOGGEN OCH DU MIN KÄRE LÄSARE. HÄR KOMMER FORTSÄTTNINGEN PÅ MIN TIMEBOMB BLANDAT MED SMÅTT Ó GOTT.

3 JUNI- SOMEWHERE SOME TURKISH BATH AND AN AWESOME BOAT-TRIP.
Här hade Mamma och jag blivit övertalade till turkiskt bad, som anses som en viktig tradition och göra om man åker till Turkiet, så är det en fin grej och göra för och visa att man gillar stället. Vi gjorde det på hotellet efter att en kille förföljt oss på hotellet för och vilja boka in oss till turkiskt bad. Så tillslut blev vi täckta med lera, sen skum och tillslut olja med massage. Det var faktiskt väldigt skönt men dock inget för mig. En gång är kul men oljan skippar jag nog, för den sitter i håret ett tag ,och tvätta med schampo är sisodär kul efter 10 gånger,.

Jag har rört ihop tiderna här men händelserna är i ordning enligt mitt huvud. Efter det turkiska badet blev vi medbjudna till båtresa genom dessa berg och hav med våra studenter till vänner som vi träffade på hotellet och klubben dagarna innan. Denna båtresa inkluderade mat+dryck, sol, vinda och vatten, jättetrevliga vänner, bada och önska sig något kul vid en grotta i ett av bergen vi också som hade som stopp-punkt. Och mycket mera.

alla ungdomarna vi åkte med + mig på bild! 
(Stannade till på ett ställe med små souvernirbutiker och sedan bar båtresan vidare hemåt).

4-5 JUNI- LITE SOL PÅ HOTELLET
Dessa dagarna gick åt att mamma gick på mer massage och jag försökte bli varm och svettig i solen  på hotellet. Sedan blev det lite shopping och åka till Marinan och lite annat gott till tiden blev sent och det var dags och tycka ögonen ville slockna.

6 JUNI - DALYAN
Tidigt på morgonen åkte vi med minibuss till Marinan för och sätta oss på en fullproppad båt med massa turister som skulle alla åka Dalyan-resan. En 10-timmars upplevelse med The Turtle Beach, Mud Bath, Kungliga gravar m.m. Jättefint. Rekomenderas och man fick se sköldpaddor och bada i lera om man ville. 
Turtle Beach
Bildbevis på mig

7 JUNI- HEMRESE-DAGEN
Denna dagen gick riktigt fort, shoppa det sista, äta sista måltiden, packa ihopa litegrann och njyta av sista solen på Marmaris. Även om bussen skulle plocka upp os vid 1 på natten så gick det så himla fort och några timmar innan hemresa blev jag tatuerad på både fot och nacke. Det är nog det snabbaste och mest roligaste som hänt i mina val i hjärnan. Så här kommer bildbevis och sedan åkte vi hem välbehållna med lite luftgropar på flyget gick det ganska bra. Snabbt hemma och hann med och bli lite hembekväm innan kvällen tog sig fram i Sverige.

- Au Revoir

 Jag inväntandes på och bli tatuerad

Får min vänstra fot tatuerad med svalor

Och sedan blev jag även märkt med en livlina från en respirator på nacken min.

No comments: