Friday, June 28, 2013

Still Here


DET ÄR ÄVEN I DE ALLA HÖRN JAG KOMMER FRAM. DÄR NI MINST ANAR, SÅ FINNS JAG HÄR, HOS DIG. MIN LÄSARE. Här kommer bara det som trycks fram, utan tanke, bara känsla.

Mitt liv går inte riktigt och jämföra med någons annans, eller någons med mitt. Även om jag gör de saker som ni också gör. Fast i annan ordning. Så är mitt liv perfekt. för det är bara jag som lever för det. Och det bästa med det är att inget är förutsebart, utan som ett stort frågetecken, med kommande svar.
Så att säga är jag en människa, född tack vare min moder och fader, som alla andra. Med många utspridda tankar i ett huvud. Två ögon som intresserar sig av hur folk ser mer eller mindre intressanta ut. Och Så Vidare . . . Men, något jag älskar  är att vara på Malmö Centralstationen och fasta mina ögon på hur olika vi är och hur kul/intressant man tycker en människa kan se ut. "Sticka ut". Men att sticka ut är egentligen inte det rätta ordet, utan det är mer hur vi analyserar vår omgivning, och när något inte ser likadant ut så blir man mer fast för den punkten bland allheten som bryter linan. Så för varje enskild enhet här på jorden så har vi alla en egen uppfattning och val på vad som bryter vår egen lina. Men med små kopplingar till varandra, så kan vi finna en samhörighet i dessa enskilda egon vi är. För om något är i tycke likadant, finner man ett lugn till att kunna ta sig fram till en bindning. Vilket bindningen blir att vi sedan sitter på samma bänk på Centralstationen och följer delvis samma uppfattning/mening/val på den livlina vi har.

Det behöver Dock inte vara Stationen, det kan vara vilken plats som helst. Möjligheterna finns, sålänge du själv väljer att de ska finnas. Och sålänge du själv lever för dig själv och Sticker ut för någons annans lina, I HÄLSOSAMT SYFTE FÖR EGEN/ANNAN NYTTA, så har alltid du en person att intressera dig för på ett nyttigt/roligt/underhållande sätt, i de tider, man spenderar tiden på och titta sig runt omkring, på vad som händer i livets gång. Så Njut.
Au Revoir

No comments: