Wednesday, June 12, 2013

TimeBomb (1)

GOING TO MARMARIS

HÄR KOMMER MIN TIMEBOMB, LITE SENT MED UPPDATERINGEN PÅ MINA HÄNDELSER. Mycket har hittats på och roligheter har blandats med impulser och kubbspel.
Så här kommer det:

29 MAJ- FRANS SUELLS ÅRLIGA MODEVISNING, som jag och Ida gick på vid 18.00, därefter blev det att dricka te på Espresso House på Gågatan och prata om livet och om Marmaris, som Ida hade besökt en gång i tiden.

30 MAJ- PACKNING INFÖR SEMESTER TILL MARMARIS, påbörjad packning med att ta fram resväskan.

31 MAJ- MARMARIS!,
 Började dagen med att vakna tidigt för och åka tåget in till Kastrup- Köpenhamn för att hitta gate och checka in bagage m.m Sedan bar det iväg upp i luften till Turkiska vindar. Till Marmaris. Där det var blandat mellan 25-34 grader varmt. Väl framme på flygplatsen Bodrum fick vi åka en 2 timmars bussresa till Club Armar Hotel där vi skulle bo i 7 dagar. När vi fått ett flashigt grönt All-inclusive armband och hittat vårt flotta rum, som inte var flott utan bland det livligaste kvällsshowerna blandat med låtarna, Last Christmas, Waterloo, Turkisk allsång m.m. Så fick vi vänta till nästa dag för och se om vi kunde fixa något annat lite mer diskret. 

Vi fann våra middagsvänner, studenter från Istanbul, som vi sedan höll ihop med i några dagar framöver. Buffén var helt okej.

1 JUNI- TWO GIRLZ NIGHT OUT! 
Jag och Mamma vaknade efter någon
 kvarts sömn under hela nattens djungel som bodde på våningen ovan oss. Vi åt frukost och sedan blev det vandring runt kvarteret och ner till strandens sandkanter och en hel del restauranger längst vägen. Det var bara att gå några steg och du blev genast stannad hundra gånger för och tacka nej till att köpa mat, smycken, solstolar osv. Iallefall gick den dagen fort och nytt rum fick vi också med balkong över poolen. 
Bild från balkongen, vår översikt, 
- man ser allt vad som händer med våra hotellgrannar, och det här "utropet" över hela landet som ropas ut kvart i 5 på morgonen och tjuter upp i öronen, inkluderar din semester.

När kvällen siktade till våra ögons förvåning så blev jag och mamma medbjudna på klubb. Och det fick man övertala mamma till att följa med på, även om det var lite oklart hur och var vi skulle hamna. Men så får det vara om något kul ska hända. Och kul blev det! Var på två klubbar och kvällen gick hur bra som helst, fick se Marinan, centrum och Basarer på vägen till den första klubben. 

Ska man jämföra klubbarna här i Sverige är det inget i jämförelse med dans, musik och fest som i Marmaris klubbar. Där kunde du se akrobatik shower, flammor som lyste upp det dansande rummet fyllt med ungdomar, som lite äldre.

Så dit ska ni!
Bild på mig utanför Hotellets entré , Club Armar Hotel

2 JUNI- SOME SHOPPING AND HAIR-STUFF
Denna dagen vaknade vi i lagom tid och åt frukost på hotellet, sedan gick vi till stranden och strandade oss i två timmar. Därefter blev det lunch på hotellet innan vi bar ner mot stranden igen för och kolla in butiker och lite sånt kul. 
Jag på Marmaris strand och några badankor  i sikte.

Jag minns inte om det var denna dagen jag spenderade alla mina turkiska växlade lire, men det gick åt till en hårförlängning. och billigt var det. Så just nu sitter jag här med hår ner till naveln. Och det jag lärde mig är att man ska växla mer än till tusen lire om man nu är sugen på och handla lite. För pengarna går åt och hitta väskorna, tröjorna och dessa äkta fake grejerna. Och även om du försöker pruta ner, tar det en viss teknik för att få dem att vilja sälja. För vissa är inte glada och vissa går det med ett leende till för att kunna pruta ner lite för att ändå kalla det för billigt. 
Extensions insatta med microrings, med hjälp av en nål och tång trär man ihop löshår med ens egna.

Och ännu ett tips är att växla lite euro också, eller lagom för du lär göra av en del på båtresor, och andra utflykter. För på hotellet vill man inte eller SKA man inte stanna på när chansen finns att utnyttja all tid på och testa det som erbjuds.
Och med detta skrivet får ni del (2) imorgon, så ni har lite och läsa här o nu och lite senare på morgondagens surftid. 

Au Revoir
/En sprudlande välmående Victoria med mer och berätta.

No comments: