Sunday, August 28, 2011

Pingvinpalatset

GLÖMDE BORT KLOCKAN TOTALT. Sitter här med mina tankar och funderingar om hur, när, varför.
Inte för att jag har emot att det pirrar sådär likt i magen som det gjorde när man började första klass utan mest för det är en såndär känsla som kan jämföras med en adrenalin-kick. Ärligt talat undrar jag hur det skulle kännas om man inte kände nånting alls för jag har alltid kännt såhär inför nya platser och nya möjligheter. Har försökt vänja mig vid pirret men det går bara inte. Imorgon är det sjukt mycket min första skoldag på högskola. Tro mig när jag säger att jag ska ta en plats där i aulan när det är upprop vid 9-tiden. Inombords skriker jag på hjälp för jag vet inte vad jag ska bära för kläder. Ändrar ändå allt i sista sekunden så det är inte lätt att planera.
Choklad är svaret på det mesta, kanske även botemedlet mot nervositet?

No comments: