Monday, August 8, 2011

Meet Me At Lookout Point

JAG ÄR NOG DEN MEST ÅNGESTFYLLDA MÄNNISKAN I DENNA SEKUND. Det beror på att jag fick mig ett samtal på min mobil och jag svarade frågande hallå?

Det var Panduro Hobby som frågade ifall jag fortfarande var intresserad av jobbet som jag hade sökt in till för en månad sen....så fruktansvärt förvånad och glad jag var att höra ifrån dem. Det värsta kommer här, jag var tvungen och tacka nej. De var tyvärr inte intresserade om man inte kunde vara tillgänglig alla dagarna vilket jag knappast kan med tanke på att mina högskoledagar är för långa och ger inga lediga stunder.

Men jag ler fortfarande och tänker att det faktiskt var en rejäl mängd individer som sökte det jobbet som vikarierande säljare och jag som aldrig har sökt såhär seriöst med cv och aldrig tidigare skrivit ett cv som ska så gott det kan omfatta mig som person och varför just jag ska få jobbet.

Jag menar, det man skriver på ett cv ska ju försöka visa vem jag är, eller vem jag vill att dem ska läsa om. Det är ju svårt att få fram det man menar på ett vitt papper med svarta bokstäver. Det är ju hur arbetsgivaren uppfattar ens meningar och hur dem läser varje ord i sitt huvud. Men man ska följa sitt hjärta och tänka på vad dem skulle vilja läsa och inte på vad man själv tycker låter bra. Visst ska man lyssna på sig själv men inte så pass mycket så att texten blir en biografi.

Tänk att jag kunde fått jobbet om inte, om inte jag kom in på högskolan men jag menar. Det finns fler möjligheter och jag hade ju kunnat tänka mig som en säljare på Panduro om det så inte var att jag ville plugga vidare.

Men sålänge,
Au Revoir.



No comments: