Monday, August 29, 2011

Aldrig Vart I Malmö

EN KLASS PÅ 44 PERS ÄR ENLIGT HÖGSKOLAN EN LITEN KLASS JÄMFÖRT MED ANDRA SOM HAMNAR PÅ 80 PERS.

Med 3 olika bussar tog jag mig i tid till uppropet som var i en sal  i Malmö Högskolas byggnad som har skyltar som pekar vänster när det ligger åt höger och hela byggnaden var i virr och varr. Vi i min klass kommer befinna oss i två olika byggnader som ligger bredvid varandra och det är knappast lätt och hitta för de studenter som har gått där en termin redan.
Så när jag befann mig vid ingången till högskolan var jag tvungen och kolla upp vilket klassrum jag skulle till och hissen med mig upp till 3de våningen så var jag bland lika förvirrade människor som jag själv. Rummet som folk strömmande in igenom följde jag efter och där fann jag massvis av fötter klädda med converse och alla hade sig en egen stil. Fick bli informerad om både utbildning och om inspark.

Så nu blir det att gå på jakt efter kurslitteratur för dyra stålar, bege mig på inspark och dejt med Matilda som jag inte träffat sedan Paris.

Jag har än sålänge inte hamnat nere på marken men det lär jag väl göra, inom sinom tid.
Sålänge, Au Revoir

No comments: