Wednesday, March 20, 2013

Nu kör vi

Igår var jag på besök hos Lena Quist och vi med lite hopp om att hitta något till Lenas garderob på myrornas var vi stolta över att hitta något som passade oss båda! Jag fann en manoush kofta jag, lite tantig men sånt behövs i garderoben, något man kan ha på sig när man känner för det. 85 svenska kronor överförda via kortet ägt av mig till myrornas kassa. Jag har gjort ett kap och det menar vi kap om en liten småful t-shirt från deras hemsida kostar över tusenlappen så vann jag på att besöka second hand butiken, jag måste medge att jag gillar koftan och det är det som gäller om man ska ha något! Eller om det faktiskt gör en glad i tråkiga dar.

Idag hände det mycket även det sjukt mystiska väder som vi har ovan Skåne. Jag besökte sjukhuset i Lund, iva- avdelningen med mina päron, där jag fick se var jag har legat inne på isolering och hade respirator och faktiskt firat min 20-års dag... Som jag inget minns något av.
Fick träffa de som hade tagit hand om mig under den tiden, kände inte igen ett enda ansikte där men nog hade jag skapat mig ett ansikte i deras huvuden, för nog kramades det och leenden visades!

Därefter träffade jag Heddan och vi köpte galgar och en klädstång. Sedan drog vi iväg till hennes mammas butik och åt pizza. Jag var en trött förkyld människa efter all snö och bussresa som vi gått igenom.

Imorgon blir det träning och sy hos Lena!
Något kul och se fram emot!
Au Revoir


No comments: