Thursday, May 5, 2011

Wheelbarrow Walk

KÄNNER HUR STRESSEN KRYPER FRAM MED TVÅ VECKOR KVAR TILLS MODEVISNINGEN.
Nu är det så lite tid kvar och jag känner att det kommer bli en väldigt bra show om alla är glada och hänger med i alla svängar. Jag har kommit långt med studentklänningen som jag hoppas att hinna bli klar med innan modevisningen. Idag sydde jag en underkjol som bestod av vanligt bomullstyg med fliselin och såklart tyll. Sedan var det dags att se hur helheten blir och det var en härlig syn.

Ett studiebesök till moderna museét var jag och de andra treorna på och gick en liten runda och tittade på konst. Väldigt trevligt men det fanns tyvärr inte så mycket att se som man hade hoppats på. Men jag fick reda på att det är fri entré för alla under 19 år och det kommer såklart flera visningar med annat gott i framtiden. Så det är bara att vänta och se.

Underkjolen

Underkjolen

Jag hade tyvärr inte tillräckligt med tyll till kjol-delen så jag testade med en bit jag hade kvar och något såhär kommer klänningen att se ut fast med mer tyll!

No comments: