Monday, May 23, 2011

Mirando

RENSNIGN IGÅR AV SKOR fann jag mig några supersnygga skor som jag aboslut ville behålla och använda. Så idag satte jag på mig ett par jättesöta skor med rosett som smulade sig till småsmulor. Skor som stått och dammat i alla år och så när man väl använder dem så är dem såklart äldre än en själv.

Det andra alternativet jag ville använda idag var ett par liknande skor med svart lack. Så jag testade att gå i dem runt huset och ansåg att dem höll. Jag satte mig på bussen och när jag väl steg av vid skolan tog jag runt 5 steg tills jag kände att jag inte riktigt gick rätt. Min blick gled ner på skorna, där det bara var en klack på mina två skor. Min blick vändes bak där en kille som jag känt sedan år tog upp sulan  efter att ha gått av bussen som låg på trottoaren helt ensam. Då möttes våra blickar att jag börja garva och kände mig smått generad av att lämna rester av skor lite varsom. Fick tillbaks min sula men fick gå med strumpor in i skolan för att leta upp superlim. Men det hade skolan såklart inte tillräckligt av, så det slutade med att jag slet av den andra sulan så fick jag gå med väldigt platta skor hela dagen.

P.S Ni har säkert som jag hittat skor som stått i år, kanske i en garderob hemma eller i en second hand butik som myrorna men att tro att dem klarar av att vara välbehållna under perioder är nog inte säkert. Tänkte mig inte för att ta med mig extra par skor idag men det vore nog ett tips.

R.I.P älskade skor.

No comments: