Wednesday, September 17, 2014

French Blood

HEMKOMMEN EFTER EN LÅNG DAG MED FÖRELÄSNING OM RELIGION. Religion är ett av de större samtalsämnena vi älskar att lägga oss i och diskutera om. "Vi" menas med hela -vida -världens- befolkning.
Nu när jag kom hem öppnade jag mailboxen och fick ett sent glatt meddelande, om att jag fått reservplatsen i franskakursen. Lite typiskt, för det är något jag vet jag verkligen vill studera.
Så här sitter jag, fundersam, överväger, tycker och känner efter vad som vore bäst eller roligast.
Bäst vore ju att bara hålla mig till att plugga till lärare så det inte blir för stressigt. Roligast hade ju varit att plugga bådadera!

Jag ska ge mig tänketid till imorgon. Även om jag inte tar platsen så tänker jag söka till kursen till nästa termin.
-Au Revoir



No comments: