Tuesday, November 12, 2013

Once Upon A December

INTERVJUN GICK VÄLDIGT BRA. ÄVEN OM BUSSEN VAR SEN MED 20 MINUTER SÅ KOM JAG 5 MINUTER TIDIGARE TILL MÖTET. Då jag sökte för ett kundtjänst jobb inom teknik så fick jag även göra lite tester för att testa mina kunskaper. Och det gick bra. För ack så visste jag vad en router är och skillnaden mellan en LED-tv och en Plasma-tv. Och Reklamationsrätten i Sverige är i lag 3 år.

Nöjd med lite fjärilar i magen om besked. En ny intervju är även bokad och ska göras på torsdag. Så här håller jag igång och jagar extrajobb.

Vi har även haft kulturdag på skolan och det varade i Måndags med inredar-eleverna som höll i det.
Vi var i grupper och fick bygga konstverk i tävlandes om ett pris, men även måla på egna örngott.
Å snart är vi helt insnöade på vinterkollektions-projektet som vi startar med nu. Då både en kollektionsbok skall göras med en massa innehåll som moodboard, plaggskisser, illustrationer, tygprover m.m.
Jag inhandlade lite material igår till boken på Matton som ligger i stan. Och idag började jag med moodboarden som skall visa inspirationen man samlat.
Temat på vårt slutarbete för denna termin är "På Operan". Det ska vi tolka som vi vill, men bli inspirerade utav.
Jag följer upp med bilder när arbetet har en fysisk form.

Au Revoir
Lite av mina inspirationsbilder från nätet:






No comments: