Monday, October 7, 2013

Absolut

JAG MÅ SKRIVA ATT JAG HAR GANSKA MÅNGA HÄNDELSER ATT ARBETA MED JUST NU, DÄRFÖR JAG FÅR URSÄKTA MITT KASSA "HÅLL IGÅNG BLOGGEN".
Men nu gör jag ett gott försök och berätta hur kul jag har haft det och har idag.

Modefabriken, som jag studerar på, eller FashionFabric, som låter lite mer hypat/bättre. Det är en kreativ linje på 1år som Malmö Folkhögskola har. Vi är inte en allmän linje och inte en vanlig linje alls, om jag ska påpeka vad det är. Så det vi gör, min klass, är att från att skapa krokimodeller i lera och teckning till att göra Recyle- projekt och ha föreläsningar från modevetenskap till personligt entreprenörskap.
Vi kommer även att sy en del,skapa med händerna och ha kreativa workshops. Så denna linjen har i grund att vara en förebyggande modeskola för att sedan kunna ansöka sig vidare på de större modelinjerna inom och utanför svensk mark.

Jag har fått frågan om att beskriva denna modefabrik jag studerar på. Och den vill jag ge er med goda ord, ett litet leende och en sprudlighet som sprudlar inom mig. För jag trivs jättebra. Det är perfekt tempo på studierna och att få en liten omfattning om alla delar som modefabriken består av, så ser varje person till att hitta vad som är rätt för vem och inte. Vi är 14 damer och alla är snälla och har inget emot att baka varje fredag till klasskamraterna.

Vår fabrik är som en egen liten familj, inte för att vi är fastklistrade men vi kan känna av varandra. Veta vilka vi är och veta vilka man har runt omkring sig. Lärarna är fantastiska och de kämpar för oss. Så det enda negativa jag kan komma på just nu är att vi inte har en skolsköterska. Men det är bara för jag ska ha något att skriva.

Jag kommer med en mer beskrivande inblick på mer vad just JAG gör på skolan och mina små projekt jag har utanför.

Sålänge,
Au Revoir

Bild ifrån helgens händelser,Stockholmstripp till sysslingen Agnes.


No comments: