Wednesday, October 23, 2013

Folk Bits

FOLK BITS. ENLIGT EBBA GRÖN.
Jag har en tendens att lägga all vikt på min vänstra axel. 
Handväska,kassar,mat..sen kommer jag inte på mer.  Så resultatet blir att jag sitter och har spänningar i axlarna på kvällarna framför matbordet och datorn och tillslut när jag hamnat i säng för att inta sömntrans.
Det är inte så att jag kommer ändra på detta beteende, för detta gör jag självmant, eftersom det är så jag fungerar. 
Jag undrar. 
Om de som är högerhänta lägger väskan på axeln eller bär kassarna i högra handen, och de som är vänsterhänta använder den vänstra sidan av kroppen att bära vikt på. För isåfall borde man ju börja med högerfot när man promenerar om.. man nu är högerhänt. Och även när man borstar tänderna har man tandborsten i höger hand och dricker mjölk i glas med höger..

Kanske inte fullt ut rätt, men lite av det kan stämma i kvällens tänkande.

Och det är sant att folk bits.
De lämnar då inga synliga bett,
men lika långt begravt som vanliga djurbett.
Folk är djur.
Vi är.

Fötterna är mina



No comments: