Tuesday, August 27, 2013

My Paper Star

KVÄLLSHÄLSNING SÅDÄR. HEJ!
Jag har fått sy i skolan idag, varit och sagt hej till min grupp i bild vi har på tisdagar eftermiddagar nu framöver och fördrivit tiden till att tittat igenom ett modeprogram som heter TWIGGY. Som handlade om 60-talet och lite annat hipp och hepp. En butik vid namn BIBA, var fantastisk, och sådana borde det finnas mera av här i nuläget. Det var butiker där designers i unga åldrar designade färgstarkt och riktat åt tonåringar. Men det var även damer klädda i chanelklänning och diorhatten som kom förbi för att titta in på det ögonfallande färgrika,nyskapande kreationerna.
Efteråt satt jag framför datorn och kollade på ett youtube-klipp om hur man viker Lucky-stars av papper. Det var mycket tidsdrivande, smått kul och jättekul om det lyckades bli en fin stjärna. Men med träning lär man sig sina egna knep. Och om kreativiteten flödar, kan man smycka dessa med och på mycket.

Imorgon blir det skolresa till Helsingborg, Dunkers kulturhus, där Lars Wallin ställer ut sin modeutställning FASHION STORIES. Ska bli kul och se vad som erbjuds. Jag ska ta med kameran och fotografera så mycket jag kan om jag inte glömmer det.
Au Revoir.
 Mina Lucky-stars


No comments: