Saturday, August 17, 2013

My Life In 6 - bit

SPENDERADE DAGEN TILL OCH SY LITE TILL. FÖR ATT LÄMNA IN PÅ TJALLAMALLA. SEDAN BLEV DET EN CYKELTRIPP TILL MALMÖFESTIVALEN. DAG2.
På festivalen käkades det festivalmat med familjen Kopp och Habén. Jag provade Texasburgare, riktigt gott. Så prova det om ni är i närheten av Malmö. Bra med stark mat, säger "de". 

Sedan träffade jag på mina fina vänner och såg på lite hiphop musik, men på vägen dit hann jag hamna på Palladium och såg en dansuppvisning med två kvinnor. En i rullstol, och en krypandes på marken. Helt omedveten om att det fanns dansare i rullstol, men allt går. Och det gjorde det här med. Jag tyckte det var riktigt häftigt att festivalen har så mycket att bjuda på. 
Från en sak till en annan, så tog jag Karin (min cykel) och pendlade hem. Så nu sitter jag med min jordgubbsaft och låter fingrarna trycka på de lilla mac tangentbordet.
Au Revoir

 Malmöfestivalen Idag- Silkespappers kreationer

 Dansuppvisningen på Palladium 20.00
 Lisa & Viktor på Festivalen- Posthusplatsen
 KWAAI- Artister blandas i en uppvisning med genre hiphop från Sverige och Sydafrika.
Bl. a Chords, Adam Tensta. 20.23
På vägen hem, Malmös nya bro vid kanalen. Såg dessa häftoga vägbelysningar! Lite rymdvarning!

No comments: