Saturday, April 6, 2013

Delivery

BONJOUR! INTE FÖR ATT JAG HAR TAGIT PAUS IFRÅN SKRIVANDET. MEN JAG HAR INTE RIKTIGT VELAT SKRIVA. Men veckan har gått som en snigels fart med extra hästkraft. Var på besök i Lund och kollade av hur det var med mig. Jag får inte dricka alkohol eller köra bil förrän nästa år, vilket känns dumt och orättvist. Alkoholen kan jag klara mig utan, tjänar pengar på det så. Men att inte få köra bil och sätta sig istället på en grön buss med hörlurar i öronen för att inta en seg bussresa med byten mellan bussar för att ta sig till andra sidan Malmö. På och avstigningar gör bara resan ännu värre och jag gillar dock inte tanterna som ska förvärra tiden med att stå och prata om sitt liv för chauffören. Så det hade varit enklast för lilla mig att skita i bussen fullständigt och köra bil, men livet är som det är. Cykla ska man kanske börja med. Men nu tar vi det lite lättare på livet och njuter av det fina solskenet som nu stigit fram ur de gråa molnen vi haft en längre tid.

Jag ska meddela er att jag syr glittriga klänningar och fnyser av glädje. MOHAHA...
DESSUTOM gör jag en moodboard för ansökningen till modefabriken på Malmö folkhögskola. Vad är en moodboard? Jo det är allt det du vill framföra, ideér, förslag, kollage på en liten "plansch". Som jag tror det är. På ansökningsprovet ska man göra en minikollektion inspirerad av en känd designer, som innehåller 5 illustrationer. Vad det nu kan vara för illustrationer har jag inte en nysning idé om vad de menar med. Jag har valt Lanvin från Paris. Det känns som en bra plan.
PUNKT.
Bilder från tidigare arbeten jag gjort, för att försöka beskriva lite hur en moodboard kan se ut. Det ska innehålla en illustration med outfiten, sedan plaggskrisser med fram och baksida på plaggen, med detaljer som sömnad, knappar, resår m.m. Hur mycket som behövs beror på, det kan vara mer eller mindre som behövs kompletteras med illustrationen.
Bilder på ett arbete jag gjorde i en tävling för något år sedan

( JÄVLIGT TUR ATT MAN TAR BILDER PÅ DET MAN GJORT, FÖR FAN FÅR MAN INTE TILLBAKS DET NÄR MAN VÄL SKICKAT IN DET, TÄNK PÅ DET KÄRA NI!).
:




2 comments:

Hedvig said...

Du får tänka att du sparar en jävla massa på miljön alla de gånger du inte tar bilen.

TypicalFrench said...

Jag får bygga mig en billåda där jag kör och du puttar på<3