Saturday, April 27, 2013

HOW TO FIND YOUR MADNESS

Buenos Diáz!
NU HAR MAN ÅTERVÄNT TILL MALMÖSTAD IGEN. Mallorca var superkul, och vi bodde på Cala Egos på Hotellet Club Marthas och fick uppleva sol, regn och lite moln. Vi gick en runda till CalaDór varje dag och besökte Marinan och hittade våran yatch som vi tyckte passade oss fint, om man nu vore Pippi Långstrump med kappsäcken full av guldpengar.
Vi flög med Ryanair och det blev 3 timmars sittandes på väg till Mallorca och tillbaks till Sweden. Flygbussen gick också som den skulle och inga kor på vägen stötte vi på.
     En molnig dag passade Mormor, mamma mu och jag på att prova bussen in till huvudstaden Palma som gick 08.05 på den halvt varma påbörjade dagen. Det var inget speciellt och ooa och a-aa för... men det var kul och säga att man besökt en stad till under sitt liv. Det som var gott var en Restaurang vi hittade nära tågstationen/Busstationen som heter Natural, där vi beställde En Rätt som man valde Grunden (Pasta, Sallad, Ris) och sedan 5 valfria tillägg (Kyckling, advokado, Feta, Tomater m.m) Supergott och inte alls skrämmande dyrt, Billigare än en Pizza! Vi försökte hitta något och handla men det var svårt, Det slutade med att vi hade varsin kasse från Mango i Handen och sedan inväntade vi bussen hem 18.15 mot Hotellet.
Ett foto taget av Mamma i Mallorca

Blivit en brunare människa och någorlunda sugen på att åka från Sverige igen. På min mindre händelsefulla gata jag bor på, finns det inget mer speciellt på än vad grannarna har för sig i trädgården eller när de sopar på varandras trottoarer. Men det finns mycket trevliga vänner man har här och skratta med. Igår var jag och tränade yoga med Heddan, det är något jag inte direkt förstår mig på. Andningen ska göra dig lugn och krigaren,hunden,båten och plankan ska göra dig mer rörlig. Att stå på ett ben och sträcka ut det andra rakt ut i luften och känna sig mer tränad är sådär kul. Sedan blev det biokväll i stan med några goa klasskamrater ifrån högskolan jag gick med, vi såg på Iron Man 3, en bra film faktisk med humor och lite action.
     Ikväll blir det fest att gå på hos min käre vän Philip aka Blomman! Så snart blir det att hitta något kul o ha på sig och försöka gilla frisyren och hårsprayen man lägger ner några minuter på att själv försöka göra sig fin.
Au Revoir
   

No comments: