Wednesday, February 27, 2013

Lionheart


LIVET SPELAR INGEN ROLL SÅLÄNGE DU SJÄLV MÅR BRA. JAG ÄLSKAR ER SOM STÖTTAT MIG OCH VARIT DÄR FÖR MIG BÅDE I TANKARNA OCH I NÄRHETEN.
DET FINNS INGET BÄTTRE NÄR FÖRSTÅELSEN ÄR SÅ NÄRA MEN ÄNDÅ INTE OCH ATT MAN FAKTISKT LEVER ÄR ETT JÄVLA STORT GENOMBROTT.
Jag och du, vi allihopa är inget misstag, vi är vi och det ska vi bevara, jag säger inte att jag är någon som vet det bästa men jag vill bara det bästa även om det går snett och ger sig avvika.
Idag mår jag bra och ska gå på något pass med Hedvig klockan12, någon blandning med yoga, tai chi och resten vet jag inte men det ska hjälpa balansen, tankarna och få sig att må bättre. Jag har så mycket jag vill berätta men är inte redo för allt som händer i tankarna, det är så mycket som snurrar och jag finner ingen utväg än. Jag tar mig fortfarande igenom alla små gropar som felstavning och att jag inte är där än när jag syr perfekta leggings, det går som en berg och dalbana!
Igår var jag på besök på gymnasiet och träffade min förra lärare Petra och hennes treor, de blev visst glada och se mig och jag blev jätteglad, ni får allt följa mig genom denna värld, jord, planet? och tillsammans följer vi våra egna drömmar med hjälp av oss själva och varandra som stöd. Vill man så kan man. Mitt mål är fortfarande att bli modedesigner, om det ändras, vet jag inte men dit ska jag ta mig och om jag inser att det inte passar mig då hittar jag något annat. Vi får väl se.
Au revoir!

TVÅ CITAT/DIKTER JAG TÄNKER PÅ OCH VILL DELA MED MIG AV.

varje sekund
kan du födas på nytt.
Varje sekund
kan betyda
en ny början.
Det handlar
om ett val.
Ditt val.
CLEARWATER


Varje sekund
börjar ett nytt liv för oss.
Låt oss möta det med glädje.
Vi måste kämpa på,
vare sig vi vill
eller inte
och det bästa är
att se framåt
och inte bakåt.
JEROME K. JEROME
(1859-1927)

2 comments:

Hedvig said...

Fint min vän! Fortsätt skriva min vän. Det finns inget som hjälper så mycket som att få inte sina tankar i skrift. Och om du inte vill publicera allt, så skriv det personligt för dig själv. Det har hjälp mig genom alla tunga delar av mitt liv iaf.. <3

TypicalFrench said...

Ja det är en perfekt idé och jag gör det själv ibland, det blir flertal sisor och det är bra att få tankarna ut på något annat än bara att ha kvar det i hjärnan sin. Kram<3