Saturday, May 26, 2012

Taxmannen

//23 MAJ- STOCKHOLM//
TÅGET AVGICK 07.11 OCH DÅ SATT JAG OCH HEDVIG PÅ PLATS I TÅGET. DET SOM VAR ÖDET VAR ATT VI SATT BREVID VARANDRA UTAN ATT VI ENS VISSTE OM DET. Även om vi bokade platserna för oss själva så var det ändå lite ofattbart och jättesjukt. 
På resan satt jag och fållade chiffong och den minst 4 långa timmars tågresan gick fort. 11.50 var vi på Stockholm C för att ta oss ur undergångarna ut till solens strålar. Vi möttes utav värmen och jag insåg att sommaren är här medans jag gick i min svarta klänning. Men vill man vara fin får man lida...pin. 
Därefter letade vi oss fram i Södermalm till gatan där jag skulle på casting/möte och köpte oss dricka på närmsta ica. Min dricka var skum och luktade gasol. Gick tillbaks för en ny dricka men eftersmaken satt kvar ända till i mitten utav castingen. Kan berätta att det gick fint och snabbt. Som det ska gå. Runt 14.00 var jag ute ur byggnaden igen och sökte upp Hedvig för att inta världens bästa köp- lunch. En riktigt stor pastasallad med mozzarella fick jag för en billig peng. Den var fylld med jordgubbar, tomater, pasta, mozzarella, sallad, gurka och mer. Det finner man på Götgatan när man inte tänker efter var man ska äta utan tar det närmsta. 
Därefter intog vi en vandring in och på Horngatan och sökte upp tygaffären Röda Tråden där jag handlade tyg som jag inte kunde låta bli att ta med hem. Klockan var närmare halv 4 när vi tog oss in till stan på drottninggatan där vi vandrade och solade vid plattan för att bara njuta och vara trötta. 17.40 satt vi på tåget hem och där vi räknade sjöar och var dödströtta. Mina axlar var dock helt ömma efter all min packning. Au Revoir
FRAMME I STOCKHOLM
 TÅGRESAN HEM GICK SEGT
PORTFOLION JAG HADE MED I BAGAGET.
 KÖPET JAG TOG MED MIG HEM PÅ TÅGET VAR DESSA UNDERBARA TYGER.

1 comment:

Hedvig said...

Snor bilderna, tacksåmycket!