Monday, February 6, 2012

Skinny Love

EN KROCK MELLAN EN CYKLIST OCH BILIST FICK JAG LEVA MIG IN I IDAG NÄR JAG SATT PÅ SKÅNETRAFIKEN PÅVÄG HEM. Jag vet inte riktigt vems fel det var för cyklisten var inte uppmärksam nog om sin egen säkerhet när det både var rött lyse och en bil som var på väg att svänga i korsningen. Men samtidigt var bilisten inte heller medveten om vad som hände utanför sin bubbla och speciellt efter jobbet och skolan när trafiken är som störst och längtan efter att komma hem, äta eller vila har som störst efterlängtan.
I allefall har vi ganska mycket att göra i skolan som ska kompletteras och lämnas in. Det är ganska trist och bara sitta framför en dator och det gör ganska mycket på hur sugen man själv blir på att studera. Tur nog så kommer denna kursen sluta nu i slutet av februari. Jag kan inte riktigt medge att detta är något jag vill göra men har beslutat mig för att fullfölja det och inte bli en såndär "avhoppare" som bara gör det den känner för. Jag har som mål att hålla mig fast så länge jag kan och plugga för att ta min kandidatexamen och därefter plugga det jag verkligen vill göra. Då är även åldern inne och dessutom har jag något i mitt bagage att ta med. Även om jag idag är ung och yngre än de flesta runt omkring mig så känns det viktigt att inte hoppa av nu när jag kommit en liten bit inpå studentlivet och högskolelivet. Det är verkligen nyttigt och en hel del som spelar roll för mig som person och för vad som kommer hända med mig.

Det är inte alltid man känner för att vara på topp men det är som den där filosofin jag alltid drar för mig själv och grubblar över;  det är som en Berg Och Dalbana där du måste åka ner någon gång för att kunna ta dig upp igen.


En nyhet jag fick idag var att det kommer vara en mässa för oss studenter på högskolan den 6 mars där företag kommer vilja träffa studenter som pluggar bland annat på min linje, men även kommer det vara föreläsare från lyxfällan och fotografen Bingo kommer även vara på plats och dra fram kameran på efterfesten som kommer ske på kvällen. Man blir smått nyfiken när man hör att företag letar efter studenter som de kan skapa kontakten med redan nu och liksom snappa upp för att ge ett jobb direkt efter examen till dem. Även om det är ett sommarjobb eller inte så kan möjligheterna bara bli större.

Mer än såhär har jag inte att berätta om vad som händer just nu i mitt liv, för nu har jag lagt min tid på att plugga och försöka ta tag i lite saker för att inte låta det ligga i högen som annars bara växer.

Längtan som växer starkare för var dag är att få komma tillbaka så fort som möjligt, till den plats där allt kändes så rätt.

No comments: