Sunday, January 2, 2011

Title 1

GOD FORTSÄTTNING & LITE TILL!
Nu har det nya året äntligen hunnit ikapp och jag sitter här och lyssnar på härlig musik medans jag hittar massvis av fina prylar i källaren som jag inreder mitt rum med. Fick bara för mig helt plötsligt att göra om mitt rum litegrann. Efter nyår som vi hade hemma med lack & läder, moulin rouge tema såg jag ett par fina kalendabrar som jag genast smög åt mig och placera på mitt skrivbord. Därefter småsprang jag runt i källaren och hitta min mormors gamla resväska som är marinblå, den placera jag bland andra väskor i ett hörn. Nu håller jag på med att leta efter en gammal coca-cola/ 7-up trälåda som jag kan ha tidningarna i. Hitta även en massa gamla skyltar som jag vill hänga upp på väggarna. Sedan ska jag se vad min tv blir av, om den hamnar på väggen eller stannar kvar på TV bänken.

Julafton firade min familj och jag uppe med kära mormor & morfar i Ängelholm och det var jättemysigt med att äta mormors köttbullar och lite till. Dagen efter besökte vi även farmor & farfar och hade julmys även där.
När julen var över var det dags och jobba lite, dessutom hade jag bestämt mig för att ge min kära mamma en nyårsklänning i julklapp. Den skulle sys i fakeskinn så det var bara dags och köpa tyg och börja sy. Men så kom det fram att pappa skulle ha en dräkt i lack, så vi köpte med oss 3 meter svart lack och 1,5 meter fakeskinn i svart. Fråga mig inte varför, men alla vuxna går verkligen in för teman på festerna.
Resultatet av dessa plagg blev bra och blev även en succé på nyårsafton, och så hade vi dekorerat huset med lysen och lite andra prylar. När alla läder och lack gästerna befann sig hos oss och firade nyår hade vi 7 RAKETBOMBER och flera nävar av vanliga raketer. Grannarna stod med öppna munnar och stirrade på oss då vi staplade upp alla bomber, en efter en och hällde upp champagne och pommac i flera glas. Då 12-slaget slog dånade himmelen ovanför oss av vackra färggranna lysen och raketerna bara kom efter varandra. Så var det äntligen 2011.

No comments: