Tuesday, December 21, 2010

Fever Ray

MED EN HALV METER SNÖ &TVÅ KOPPAR KAFFE KOM ÄNTLIGEN JULLOVET.
Det har snöat hela natten till idag och det slutade med att jag hade snö upp till knäna då jag tog mig fram till skolan halv 8 på morgonen.
Jag har haft det fullt upp med skolan, kören och letandet efter julklappar. Men nu äntligen kommer THE FINALE!

Kören som jag & Safiye anordnade framförde låten på två av skolans avslutningar. Det var verkligen improvisation som höll modet för oss att sjunga. Klockan var kvart över 8 och kören bestod av nyvakna och nervösa tjejer. Men det var verkligen en skön upplevelse att kunna framföra något utan att vara bäst, det handlar väl om att ha kul med alla och njuta av livet, vilket jag tyckte vi höll. Minst sagt var vi dem skönaste eleverna som framförde något med glada och skrattande miner och sen var det upp till publiken och hänga på eller sitta som tunga och tysta stenar. HAHA, jag är verkligen stolt över mig själv och de andra.

Och skolan går bara bra, vilket kan kännas som en lycka, men letandet efter julklappar känns hopplöst. Malmö är ingen stad och julhandla i. Det finns ju bara samma gamla affärer och samma prylar. Man kan inte jämföra Malmö eller ens Stockholm med Paris! Paris var så underbart och fullproppat med alla möjliga sorters butiker, affärer och bakgator där man fann nya och fler butiker. Det tog liksom aldrig slut där. Men får väl inte klaga nu, jag har ju ändå fixat några klappar så nu återstår bara några till.
Och så var det bara 3 dagar kvar till julafton.
Au revoir!

No comments: