Thursday, November 4, 2010

Sista natten i Paris

Idag kokade vi ris för 16 munnar och pasta för 10 magar och ändå har vi mat kvar att använda upp...
Jag har även packat ihop nu och försöker få det att gå ihop med all packning.
Vi tog tåget in mot stan för att besöka notre dame och sedan vandrade vi hela vägen till Anikalenas butik.
Nu krävs det inga kartor längre för jag har fått en stor uppfattning om hur och var allt ligger här i staden.

När vi väl kom fram till Anikalena välkomnades vi av Åsa och Annika som bjöd på te och äppelkaka. Det var jättemysigt och vi pratade om lite allt möjligt, därefter fick Åsa, Lousie och jag massa skinnbitar och tyger från Annika och där stod vi och plocka på oss, så nu tror jag att jag plockade åt mig 5 kg tyg...vilket gör det svårare för mig att få hem allt i min hanväska och resväska.
Vi fick även tillbaks betyg och referenser och en goodiebag med massa fina kläder ifrån Anikalenas butik.
Hon är verkligen en härlig människa och supersöt! Jag har verkligen trivts där jättebra och lärt mig mycket.
Kommer sakna Paris!
Au revoir

No comments: