Friday, November 26, 2010

Du är så mjau när du dansar

Igår bar det av till Textilhögskolan i Borås med klassen.
Där gick vi en kort runda och fick se vad skolan hade inuti sina dolda väggar. Det enda som intresserade mig var modedesign korridoren/ avdelningen. Den var ooooh! FANTASTISKT! Jag kände mig som hemma! Eller rättare sagt, jag vill bara dit nu! Det var verkligen den bilden som jag har haft i mitt huvud som jag vill att det ska se ut som! Dessutom får man lov och vara på skolan dygnet runt!
Därefter gick vi vidare till en thairestaurang och åt bufé, man fick äta hur mycket man kände för. Gott!

Bussen kom och hämta upp oss för att köra iväg mot Ellos huvudkontor. En alldeles för lång rundvandring på en för stor yta fick vi genomgå. Fick även träffa designern för hela sticksortimentet på hela Ellos. Hon hade gått på både Beckmans i Stockholm och textilhögskolan i Borås! Hon var 28 år och har jobbat på Ellos i mer än ett år, hon hade fått praktik där medans hon läste i Borås och fick tillslut jobb. Hon har inte något att klaga för iallefall.

Därefter skulle vi till Gällstad på lite outlets men det var inget för mig, handlade en plåtask med mintpastiller till min käre bror, asken var häftig. Med en bussresa på 4 timmar var vi hemma 22.00 i Malmö och jag blev hämtad av mina älskade föräldrar i denna vita och kyliga miljön.

Och till ikväll så kommer tjejerna hem till mig för att bada bubbelbad ute och dricka vin! Gott ska det vá!
Därefter ska vi till nattklubben KB.





De hade maskiner som tillvekade allt från tyg till filtar till handdukar, maskiner för allt!

No comments: