Monday, November 22, 2010

school could be cool

Idag har vi i 3an på gymnasiet redovisat våra projekt inför ettorna, tvåorna och lärarna. Jag och min grupp som innehåller Hedvig och Safiye var först ut. Jag hade på mig min ballerina klänning och kände mig väldigt söt när jag stod på ett bord inför hela publiken och redovisade. För mig kändes vår redovisning jättebra och jag är nöjd med resultatet. Därefter redovisade alla andra och det var lärorikt och kul att se vad alla andra har hållt på med. Man ska komma upp i 100 timmar med sitt projekt och man har en frågeställning som är grunden till ens projektarbete.

När alla redovisningar var slutförda var det dags för mig och Safiye att stå inför alla och berätta om vår kommande julavslutningsshow, som innebär att alla eleverna som anmält sig inom textil & design linjen ska uppträda inför hela skolan på avslutningen med gospel! Vi är lite mer än 40 personer och ska stå i en stor kör och sjunga en låt. Vi tänkte att låten, "Oh happy day" var ett perfekt förslag. Men vi vill göra små ändringar med låten så den passar mer oss när vi sjunger.
Mer information om modevisningen och julshowen kommer senare!

På torsdag ska vi i trean och vuxenutbildningen ha en klassresa till Borås!
Där ska vi besöka högskolan Borås, Ellos och lite försäljningar/ outlets med massvis av kläder! Skolan ska även bjuda oss elever på en thailänsk restaurang och vi reser 07.00 på morgonen med 4 timmar lång bussresa och kommer anlända tillbaks till Malmö runt 22.00

Jag är verkligen nyfiken på denna högskolan och tänker fråga allt jag vill veta, tänk om jag hamnar där efter studenten?

Au revoir!

1 comment:

Patricia said...

Hey du borde verkligen lägga ut en bild på din fina kläning! Blev verkligen impad av den på redovisningen PUSS