Tuesday, November 9, 2010

Fika på en tisdag

Skolan  har startat igång och läxorna lägger sig på en hög. Det var kul och träffa klassen efter en lång månad ifrån dem. Som alla andra studernade och icke studerande ungdomar har jag räknat ut att det är 4 veckor kvar innan jullovet och därefter går jag bara ett halvår till innan jag tar studenten. Det kommer bli himmelriket när det bara är en vecka kvar innan studenten. Fast kan inte tänka så långt fram än, det är för mycket som händer nu som kommer före. Vi syr kappor i skolan och även de elever som har egen kollektion som tillval, syr kläder till sina kollektioner som innehåller vars 3 plagg.

Idag har modevisningskomitten som innehåller 5 tjejer på textil & design i årkurs 3 kommit fram till när modevisningen ska hållas nästa år. Dessa tjejer är: Safiye, Henny, Jossan, Lousie och jag.
Så innan jag avslöjar datum har vi bokat aulan i skolan och snackat ihop oss om dekoren idag. Det är ganska mycket som behövs planeras. Men jag tycker vi har kommit någonvart nu, och det är alltid bra med en stadig början på när den kommer hållas. Men datum avslöjas inte här och nu, det får vänta, tills det inte längre gå att hålla tyst om.

Idag blev det fika på en tisdag, direkt efter skolan med Hedvig. Vi landa på Wayne´s Coffee där vi tog varsin stor latte, för det var vi värda efter en lång skoldag. Jag har blivit ett kaffemonster av min Parisvistelse, för kulturen var helt annorlunda där, det var som en vardag attt dricka kaffe varje dag, på morgonen, eftermiddan eller kvällen. Fast så är det nästan i Sverige också, men det är inte riktigt samma sak här tycker jag. Det var mysigare i Paris.

No comments: