Sunday, September 6, 2015

Gatukonst

BONJOUR! GODMORGON!
Jag har nu bott i Borås knappt 3 veckor och vi har haft introvecka med massa påhitt varje dag för alla nys (nya studenter). På torsdag ska jag på hattsittning, en sittning med middag och dricka med andra studenter där man ska bära hatt och klä sig efter den. På onsdag ska jag till Ikea med de som har anmält sig så jag ska passa på och köpa till lite småsaker. Annars började vi med två nya kurser denna vecka, affärsmannaskap och företagsekonomi. Har inhandlat studentlitteratur för tusenlappen och har redan fått lite hemläxa. Jag bor cirka 1 min ifrån skolan och väldigt centralt med gångavstånd på 10min till nästan allt. Just nu i Borås har de även en gatukonst- festival som heter NoLimit och hålls här i en vecka med olika konstnärer som har målat gatukonst på utvalda platser här i staden.
Där jag bor har jag två målade väggar med olika motiv, det är ganska häftigt när man kan använda väggarna till rätt sak om det är rätt motiv.
Au Revoir

 Daleast

 Vid resecentrum i väntan på Göteborgsbussen.

No comments: