Wednesday, August 19, 2015

Granne med dig

EFTER TVÅ NÄTTER I STADEN HAR JAG ÄNNU INTE HUNNIT MED MYCKET MER ÄN FUNDERAT PÅ MIN LÄGENHET. Mest på planlösningar och hur skönt det hade varit med lite extra klirr i kassan. För visst vill man ha det så snyggt som möjligt när man flyttar till nytt och i nyhetens behag vill man ju "ha"de bra, men det har jag!  Igår köpte jag en gardinstång med blomknoppar på Åhléns rea. Vit gardinstång med rosa blomknoppar och till sist en äggdelare på tiokronors-marknaden. Så på morgonkvisten kokade jag mina ägg i mitt "första" kök.
Här i Borås har de nästan allt från utförsäljningar från gina tricot (en gång per år) där man kan handla kläder för tjugolappen till ittala outlet som ligger vid knalleland. Det tar cirka 5 minuter för mig att ta mig till skolan och därifrån 5-7 minuter att gå till torget och gågatan med butiker som vanliga till lite små annorlunda. Idag blir det att ordna till garderoben lite så att jag inte behöver ha klädstången mitt i rummet.
Au Revoir!
Här bor jag...

med detta konstverk som granne!

No comments: